تکنولوژی نرم‌افزاری بورس اوراق بهادار
چارت قیمتی سهام، طلا، آتی، نقدی، شاخصها
توسط متاتریدر با نام پایلوت رسا
صفحه اصلیآموزشآموزش برخط (آنلاین)

آموزش برخط (آنلاین) و نرم افزار کاربردی "زووم" جهت اجرای کلاسهای آموزشی
Zoom Appication in purpose of Online Education

  • آموزش برخط (آنلاین) چیست؟  آموزش آنلاین (Online) در واقع روشی برای استفاده از تکنیکها و نرم افزارهای موجود در شبکه اینترنت،به منظور انتقال اطلاعات آموزشی میباشد که از این طریق ارتباط موثری بین منابع آموزشی همچون موسسات و یا اساتید با دانشجویان و دانش پژوهان برقرار میگردد. در جهان حاضر با گسترش روز افزون شبکه اطلاع رسانی جهانی یا همان وب  World wide Web(WWW) شاهد تغییرات زیادی در تمامی روشهای انتقال اطلاعات و ارتباطات بوده ایم که آموزش نیز از آن مستثنی نمیباشد. لذا استفاده از این روش و پیشرفتهای بوجود آمده در آن این امکان را فراهم میسازد تا کلاسهای آموزشی در هر جای جهان با موقعیت های جغرافیایی گوناگون و به هر زبانی قابلیت اجرا داشته باشند. برای مثال میتوان تصور کرد ده ها دانش پژوه در قاره ها و یا شهرهای گوناگون توانایی شرکت در یک کلاس مشخص را بصورت همزمان داشته باشند. از نامهای دیگر این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

Electronic-Learning (E-Learing), Internet based Training(ICT), Web Based Training (WBT), Computer Based Training (IBT) or Online Education

امکانات موجود در این عرصه و نیاز روز افزون طالبان علم ما را بر آن داشت که دوره های آموزشی رسا را علاوه بر کلاسهای حضوری به صورت آنلاین نیز برگزار نماییم. خواهشمند است جهت ثبت نام و یا دریافت اطلاعات بیشتر راجع به زمان و نحوه برگزاری کلاسهای یاد شده، با ما تماس حاصل فرمایید.

-----------------------------------------------

یکی از نرم افزارهای محبوب برای آموزش آنلاین نرم افزار زووم ZOOM است که به شرح مختصری همراه با نحوه استفاده از آن میپردازیم:

zoompic1

  •  نرم افزار آموزشی زووم چیست؟  ZOOM Online Education Appication  

نرم افزاری بسیار ساده با قابلیت بالا میباشد که امکان ارتباط مستقیم و بر خط (Online) و همچنین غیر مستقیم یا آفلاین (Offline) را برای مقاصد آموزشی فراهم می آورد. این نرم افزار دارای دو نوع اتصال بصورت آنلاین میباشد: یکی همان تحت وب (از طریق وبسایت) و دومی آپلیکیشن دانلودی میباشد که نوع دوم پس از دانلود سهولت و سرعت مناسبتری را برای برگزاری کلاسها فراهم میکند.

این نرم افزار امکان ارتباط صوتی، تصویری، نوشتاری، دسترسی به چارت ها و دسکتاپ را فراهم میسازد. همچنین طی یک سیستم مطلوب زمینه پرسش و پاسخ را با سرعتی خوب ایجاد میکند.

آپلیکیشن زووم علاوه بر کامپیوتر شخصی قابلیت نصب بر روی موبایل و تبلت را نیز دارد. جهت نصب آن بر روی سیستمهای اندرویدی میتوانید کلمه "Zoom Cloud Meeting"  را بر روی گوگل پلی استور و غیره جستجو (Search) کرده و نرم افزار مربوطه را دانلود فرمایید.

  •  چگونه از نرم افزار زووم استفاده کنیم؟

 مراحل استفاده از نرم افزار بسیار آسان میباشد:

- در ابتدا به وبسایت  www.zoom.us مراجعه فرموده و با انتخاب گزینه  Sign up ثبت نام میفرمایید. لازم به توضیح است جهت تکمیل ثبت نام، میبایست ایمیل خود را وارد نموده و در ادامه با زدن لینک تایید ارسالی به ایمیلتان این پروسه را تکمیل نمایید. (ممکن است در برخی از مناطق جهان به خاطر ملاحظات تجاری امکان دسترسی مستقیم وجود نداشته باشد که در اینصورت میبایست از پراکسی استفاده فرمایید)

- حال دو گزینه پیش روی شماست یا از طریق "نام کاربری و کلمه عبور" خود وارد بخش وب میشوید که در آنجا تمام امکانات مورد نیاز در اختیار شما میباشد، یا اینکه دانلود آپلیکیشن را انتخاب مینمایید.

- لینک دانلود آپلیکیشن در قسمت بالا سمت راست صفحه در دسترس میباشد که پس از ورود به صفحه مورد نظر آپ متناسب با سیستم کامپیوتری خود را انتخاب کنید.(برای مثال گزینه دسکتاپ)

- در هر دو حالت بالا برای ورود به سیستم نیازمند لاگین یا ورود هستید که از طریق یوزرنیم و پسورد این امکان فراهم میشود.

  • چگونه در کلاس و یا جلسات آموزشی شرکت کنم؟

پس از ثبت نام و انجام مراحل اداری و هنگامیکه استاد زمان برگزاری کلاس را اعلام  فرمودند با ارسال یک لینک (مثلا در گروه آموزشی واتزآپ، تلگرام و غیره) این امکان برای شما فراهم میشود.

لینکهای دعوت ممکن است به گروه آموزشی و یا ایمیل شما ارسال شوند و دارای زمان استفاده محدود مثلا 40 دقیقه (بصورت پیش فرض) و یا نا محدود باشند همچنین امکان دارد برای روز و یا تاریخی مشخص و یا تعداد ورود خاص مثلا یکبار یا بیشتر تنظیم شده باشند که این موضوع از قبل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

لینکهای ارسالی بصورت خودکار(اتوماتیک) شما را به صفحه کاربری هدایت میکنند ولی اگر میخواهید این مسیر را خودتان و از طریق شماره شناسایی (آی دی نامبر) انجام دهید میتوانید شماره ارسالی را در بخش جوین Join وارد کرده و به صفحه کاربری و کلاس مربوطه وارد شوید.

این نرم افزار امکان ارتباط صوتی، تصویری، نوشتاری، دسترسی به چارت ها و دسکتاپ را فراهم میسازد. همچنین طی یک سیستم مطلوب زمینه پرسش و پاسخ را با سرعتی خوب ایجاد میکند.

توجه: ارتباط توسط زووم در در هر موقعیتی قابل انجام هست و استفاده از موبایل میتواند شما را در هر زمان و یا مکانی به جلسات مورد علاقه تان برساند.

نکات کاربردی:

نکته یک : ارتباط از طریق ارسال لینک ارتباطی و یا ورود با آی دی نامبر ارسالی در هر دو مورد موبایل و دسکتاپ مقدور است. عموما جلسات دارای کلمه عبور (پسورد ورودی) نیستند ولی در شرایط خاص در کنار لینک اتصال ممکن است پسورد هم ارسال شود که قبلا اعلام خواهد شد.

نکته دو : چنانچه بدون ثبت نام اولیه در آپلیکیشن زووم وارد جلسه ای شوید نام کامپیوتر شما به عنوان پیش فرض نشان داده می شود ولی اگر پیش ثبت نام را انجام داده باشید نام و در صورت آپلود عکس، تصویر شما در جلسات نشان داده می شود.

نکته سه : حضور در کلاسها نیازمند حفظ سکوت و آرامش جهت درک بهتر مطالب است. در نتیجه هنگام شروع تدریس با خاموش کردن صوت و تصویرتان ضمن افزایش سرعت اینترنت خود (خالی شدن پهنای باند) به افزایش کیفیت دوستان دیگر هم کمک خواهید کرد.

چنانچه سوالاتی وجود داشت که در متون بالا پاسخ داده نشده و یا اگر در نصب مشکلی داشتید میتوانید با بخش پشتیبانی ما در این لینک تماس حاصل فرمایید. (شاد و موفق باشید)

zoompic2

 

 

لینکهای وابسته: راهنمای پیش ثبت نام دوره آموزشی،   سیلابس آموزشی، کارگاه آموزش آنلاین، تماس با ما

کاربران گرامی

شرکت رسا کارگزاری نمی‌باشد و هیچگونه فعالیتی در خرید و فروش سهام و یا تحلیل و معاملات سهام ندارد
شرکت رسا تنها ارائه دهنده چارت سهام در نرم‌افزار متاتریدر می‌باشد که ارائه چارتهای سهام کاملا رایگان و بدون اخذ هزینه می‌باشد
پایلوت طلایی رسا که شامل هزینه می‌باشد، شامل چارتهای اضافه‌تر مانند نمادهای بورس کالا و ... می‌باشد.